על הגובה: איך ניתן להתחיל לעסוק בעבודות בגובה?

למה אתם מחכים? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!
צור קשר - השאירו פרטים

בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת בכמות תאונות העבודה, כאשר הסטטיסטיקה מצביעה על כך שהגורם הנפוץ לתאונות הללו הוא עבודה בגובה.

אז במידה ואתם מעוניינים לעסוק בתחום, תצטרכו לעמוד במספר אספקטים שכל עובד בגובה נדרש לעמוד בהם.

הדרכה והכשרה לעבודות בגובה

כל קבלן בניה או מנהל עבודה במקום בו מתבצעת עבודה בגובה חייב להעביר את העובדים שלו הדרכות עבודה בגובה. בנוסף, עליו לספק לו את הציוד המתאים שיספק לו בטיחות מקסימלית במהלך העבודה. לא פעם, ציוד הזה הציל חיים של עובדים שהיו תלויים בין שמיים וארץ.

בתום ההדרכה, כל עובד יקבל אישור על כך שהוא עבר את ההדרכה המתאימה. על גבי האישור צריכים להופיע תוקף המינוי וכן את התחומים בהם העובד ראשי לעסוק. את האישור הזה העובד חייב למסור למעסיק שלו וזה חייב להציג אותו בפני מי שמזמין את העובד שלו לעבודה בגובה.

אז באילו תחומים מתבצעות ההדרכות הללו? בין השאר בעבודה על סולמות בגובה, מנופים או סלים להרמת בני אדם, עבודה על בימות הרמה מתרוממות, עבודה על פיגומים נייחים, עבודה על גגות, גיזום עצים והקמת מערכות תאורה והגברה. כל התחומים הללו נחשבים לתחומים שחושפים את העובדים לסכנת נפילה מגובה כל העת.

כל מנהל עבודה בגובה חייב לעבור השתלמות לעבודה בגובה, שמטרתה בסופו של דבר היא למנוע ולצמצם כמה שיותר את הסיכוי לנפילה מגובה, שיכולה לגרום לפציעות קשות ואף למוות. קבלן בניה או מעסיק שלא יקפיד על ההדרכות הללו עובר על החוק וצפוי לעמוד בקנסות כספיים.

ריענון הדרכות

בעבור כל הדרכה או כל הכשרה קיימת חובה לבצע גם השתלמות בנושא שירותי בטיחות בעבודה. מטרת הריענון היא למעשה לחדש את התעודה אותה קיבל העובד בתום ההדרכה. לכל סוג של הדרכה יש את פרקי הזמן שלו לריענון, אך בכל מקרה התקופה הזו לא תעלה על שנתיים.

מעבר לחידוש התעודה, באמצעות הריענון העובד יוכל להתעדכן הנהלים חדשים שיצאו ולמעשה לשמור כל העת על הערנות הנדרשת ממנו כתוצאה מהסכנות האורבות בזמן העבודה.

חשוב לציין – שגרת העבודה במקום עבודה שחושף את העובדים שלו לסכנות כל העת, היא דגרה שעלולה להכניס את העובדים לאדישות. במצב כזה, הסיכוי לתאונות עבודה בגובה עולה פלאים. לכן, יש חשיבות מכרעת הן להדרכות והן לריענון.

בדיקות רפואיות

כל עובד המבצע עבודות בגובה נדרש לעבור סדרת בדיקות רפואיות במרפאה תעסוקתית על מנת להאריך את הכשירות שלו לעסוק בתחום. את ההפניה למרפאה התעסוקתית יבצע העובד באמצעות טופס ייעודי שחייב להיות חתום בידי המעסיק.

לא כל עבודה בגובה דורשת בדיקות רפואיות, אלא מדובר בתחומים כמו גולשי בניין, מנהל מקצועי לגולשי בניין, מטפסי תרנים ומנהל מקצועי למטפסי תרנים.

צור קשר - השאירו פרטים

מאמרים אחרונים
חברת שליחויות ביבנה

חברת שליחויות היא חברה המספקת פריטים ללקוחותיה באמצעות הובלה פיזית שלהם. זה כולל חבילות, מכתבים ופריטים שונים אחרים. ענף השליחויות הוא אחד מהענפים הוותיקים והאמינים

איך לעבור דירה בקלות

התשובה לשאלה הזו, היא ממש אבל ממש פשוטה. עוברים דירה בקלות ובנוחות, רק עם הובלות מיכאל ובוריס. ועכשיו ברצינות, הדבר החשוב ביותר בעת מעבר דירה

5 עובדות על מנוף סל

יש לכם עבודה מורכבת בגובה רב? צריכים להרים ציוד כבד לגובה? מחפשים מנוף איכותי ובטיחותי? הפתרון האולטימטיבי – מנופי סל. המאמר יפרט 5 עובדות על

התקשרו עכשיו