השכרת מנופים – הדרך היעילה והחסכונית לעבודה בגובה

למה אתם מחכים? השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם!
צור קשר - השאירו פרטים

עבודה בגובה, בעולם המודרני שלנו, הפכה להכרח המציאות. הבניה הפכה גבוהה יותר ורבי הקומות הן כבר חלק מקו הנוף בכל הארץ. תשתיות רבות נמצאות הרחק מפני הקרקע ויותר ויותר מטלות הולכות ומתווספות, לרשימת המשימות הדורשות מטכנולוגיות או אנשים לשהות זמן רב גבוה מעל פני האדמה.
אם בעבר, עבודה בגובה הייתה נחלתם של חברות תשתית גדולות או קבלני בניין גדולים מאוד, הרי שכיום השימוש נרחב הרבה יותר וקיים גם אצל קבלנים וחברות תשתית קטנים יותר, נפוץ בתחום הלוגיסטיקה ומצוי בשימוש גם אצל עסקים קטנים, עצמאיים בתחומים שונים וגם אצל אנשים פרטיים. כל זאת תודות להתפתחות המואצת בענף המנופים, כאשר מצד אחד, מוזערו חלק מן הכלים ומנגד גדלו טווחי היכולות והפתרונות שהמנוף יכול להציע.

מנופים לבניינים

לשכור או לקנות?

למעט אם אתה או התחום בו אתה עוסק מחויבים לעבודה יומיומית רציפה עם מנוף – אין טעם אמיתי בקנייה או ברכישת מנוף. לפחות לא אם כספך חשוב לך. עלויות הרכישה, גם של מנופי יד שניה, גבוהים ביותר ויתרה מזו, עלויות האחזקה, הטיפול, הביטוח ועוד, המתווספים לצורך להכשיר ולהחזיק צוות מנוסה ומוסמך, שיתפעל את המנוף- הופכים את כל העניין ללא כדאי.
לעומת זאת, השכרת מנופים היא כנראה התשובה הנכונה והטובה ביותר עבורך.

להרחבה בנושא היכנסו לכתבה: האם להשכיר או לקנות מנוף הרמה?

היתרונות בהשכרת מנופים

היתרון בחברת השכרת מנופים הוא בגמישות הרבה שהוא מציע. אתה יכול לשכור את המנוף לשעה בודדת ולפרויקט ספציפי, בסופו, המנוף וצוותו פשוט מתקפלים ונוסעים משם או לשכור אותו אפילו למספר ימים, במידה והמשימה דורשת זאת. הזמינות, גם היא קריטית, המנופים אצל חברות ההשכרה הגדולות זמינים ואתה יכול לקבל מנוף לרשותך, בשיחת טלפון קצרה.
עכשיו בוא ונניח עשית מעשה ורכשת לך מנוף נאה המחובר למשאית כבדה. הוא משרת אותך נאמנה פעמיים שלוש ואתה מאושר. אלא שבפעם הרביעית כשאתה מגיע לאתר העבודה, אתה מבחין שהמשאית רחבה מידי ואינה יכולה להיכנס לשטח. נתקעת! השכרת מנופים הייתה חוסכת לך את כל זה. בכל פעם, הייתי משכיר מנוף ייעודי ומותאם לאתר ולמשימה וכך גם חוסך כסף, זמן והרבה עצבים.

אילו מנופים קיימים?

ענף השכרת המנופים מציע מגוון עצום של מנופים, לכל אחד היתרונות שלו והתאמתו למשימות ספציפיות. בגדול, המנופים מתחלקים לכמה סוגים עיקריים: מנוף סל, מנוף שבראשו סל מתכת ומשמש להנפת משאות מגוונים כמו חומרי בנין, פסולת, רכיבי תשתיות כבדים, מזגנים, דודי שמש ועוד. ישנו גם מנוף סל אדם, אשר נועד להוות משטח אשר מאפשר סביבת עבודה יציבה ובטוחה לאנשים בעת עבודה בגובה.
כמו כן קיימים מנופים נוספים, ביניהם במות הרמה להנפת משא, למשל בעת הטענת ופריקת ציוד בתהליך העברת דירה, מנופי זחל ומנופים מתנייעים אחרים, אשר מסוגלים לנוע במקומות קטנים במיוחד, עגורני משא המסוגלים להרים משקלים עצומים ועוד ועוד.

גם מבחינה טכנולוגית ישנם הבדלים בין מנוף למנוף וחלקם משפיעים על תפקוד המנוף, יכולותיו והתאמתו למשימה, כמו גם טכניקות ההרמה שלו. ישנם מנופים בעלי זרוע טלסקופית בה יחידות הזרוע נכנסות ויוצאות האחת מן השניה ומתארכות ומתקצרות לפי הצורך. ישנם העובדים על מערכות של גלגלות וכבלי מתכת, האחרים על מערכות הידראוליות, העושות שימוש במים ובשמן הזורמים בצינורות ליצירת אנרגיה וישנם גם מנופים מפרקיים ומנופי מספריים- שהם בד"כ יציבים מאוד אך הגובה שלהם מוגבל.

ראו גם: מה זה מנוף הרמה לגובה?

אז איך אדע, מה מתאים לי?

מגוון השימושים והפרויקטים העושים שימוש במנופים הולך ומתרחב ולכן חברת השכרת מנופים איכותית היא הפתרון הטוב ביותר. כך למשל, המנוף יכול לשמש להעברת דירה או ציוד כבד אחר ממקום למקום, לביצוע עבודות בגובה כמו תשתיות, סלוללר, תאורה, חשמל, מערכות אבטחה ועוד.
גם בעת העלאת חומרים ואביזרי בניה נזדקק למנוף ואין זה משנה עם מדובר בקורות, מוטות פלדה, מערכת מיזוג, דוד שמש או כל אביזר אחר. גם אם נרצה לבצע עבודות על בניין קיים בגובה, למשל טיח, צביעה, תיקון שיפוץ חיצוני או אפילו התקנת שילוט- נצטרך מנוף.
יש לברר מראש מהם הצרכים בדיוק. רוב המנופים מסוגלים להרים כ-400 קילו אבל יש מנופים המסוגלים להרבה יותר, רוב המנופים יכולים להגיע לכ-50 מטר אבל יש המסוגלים להרבה יותר ויש כאלו המתאימים למקומות שהם דווקא יותר נמוכים או חללים גבוהים אבל סגורים ובעלי תקרה מגבילה.
גם מאפייני אתר העבודה, דרכי הגישה אליו ועוד פרמטרים נוספים, משפיעים על סוג הפלטפורמה, גודלה וגודל המנוף הנדרשים. חברת השכרת מנופים איכותית ואמינה, תדע לשאול יחד איתך את כל השאלות, לאתר את הצרכים, לתת את הדגשים הנכונים ולספק לך את הפתרון המיטבי.

עובדי קבלן נעזרים במנוף

רוצים דוגמא? בבקשה

בואו נדמיין שאתם בעלי עסק למסגרות. בד"כ עיקר העבודות שלכם היא בהתקנת פרגולות, שערים, מעקות מסוגננים בתוך הבתים ועוד ועוד. אתם גם מתקינים סורגים אבל בדרך כלל הם בקומות קרקע. מידי פעם, יש דרישה לעבודת התקנת סורגים גם בבנייני מגורים. אין זה הגיוני שתחזיק ברשותכם באופן קבוע מנוף. העלויות כבדות, האחזקה והאחסנה דורשים רבות, כח האדם מכפיל עצמו ודורש גם הדרכות והסמכות שעולות כסף רב. בקיצור – לא משתלם.
מנגד, כאשר נקרית בדרכם עבודה ב דרוש מנוף, אתם פונים לחברת השכרת מנופים, שם מתאימים עבורכם מנוף ייעודי עם מפעיל מיומן ולכם נותר רק לעלות עליו ולבצע את העבודה במהירות ובצורה הבטוחה ביותר.
אותו הדבר, אם אתה אדם פרטי. רכשת מבנה יביל או מכולה ואתה רוצה להניחה בשטח שלך. או שעץ הבוה צימח ענפים והוא מסכן כעת את כבלי החשמל כך שישי צורך לקצצו. ובכן, בכל הנ"ל ובמאות מקרים אחרים, שהינם חד פעמיים – אין הגיון ברכישת מנוף. השכרת מנופים זה בדיוק מה שאתה צריך ולא יותר.

מנוף בשקיעה

מה כדאי לשים לב לגבי חברת השכרת מנופים?

בראש ובראשונה יש לבדוק האם מדובר בחברה מבוססת וגדולה שיש לה צי נרחב של מנופים מכל הסוגים. אין דבר מתסכל יותר מאשר קבלן כלשהו שחייב פתרון כאן ועכשיו והוא נאלץ לתקוע את כל העבודה, כי אין עבורו כעת מנוף מתאים שזמין. לברות הוותיקות והמבוססות, שלל מנופים במגוון תצורות, כך שגם מבחינת הזמינות והגמישות הן נותנים מענה מושלם ומהיר. 

יחד עם זאת צי מנופים גדול אינו ערובה ליכולות החברה. לכן יש לבחור חברה עם ניסיון רב וביחוד בפרויקטים דומים להם אתה נדרש. לדוגמא, חברה שכל  עיסוקה הוא בעברות דירה, לא בהכרח תדע איך להתמודד כיאות עם הצבת מכולה.

ולבסוף חשוב לתת את הדעת גם על נושא הבטיחות וכן על נושא ההסמכות, האישורים והבדיקות שהחברה עומדת בהם ונדרשת לעבור. המחיר עצמו נתון כמובן למשא ומתן והוא תלוי בדרישות המשתנות של כל פרויקט. בד"כ המחירים ינועו בין 300-800 ₪ לשעת עבודה, בהתאם לסוג המנוף ואף מעבר לכך במקרים חריגים. מנגד, השכרת מנופים לכמה ימים, תוזיל יחסית את המחיר לשעה.

השכרת מנופים היא פתרון פשוט ויעיל אם עושים את הבחירה נכון. אנחנו ב'צמרת הובלות' נשמח לייעץ לך בכל נושא, קטן כגדול. בהיותנו בעלי צי מנופים גדול וניסיון רב שנים,  נשמח לקחת אותך יד ביד עד לקבלת התוצאות הטובות ביותר מבחינתך.

צור קשר - השאירו פרטים

מאמרים אחרונים
חברת שליחויות ביבנה

חברת שליחויות היא חברה המספקת פריטים ללקוחותיה באמצעות הובלה פיזית שלהם. זה כולל חבילות, מכתבים ופריטים שונים אחרים. ענף השליחויות הוא אחד מהענפים הוותיקים והאמינים

איך לעבור דירה בקלות

התשובה לשאלה הזו, היא ממש אבל ממש פשוטה. עוברים דירה בקלות ובנוחות, רק עם הובלות מיכאל ובוריס. ועכשיו ברצינות, הדבר החשוב ביותר בעת מעבר דירה

איך בוחרים חברת הובלות באשקלון

שירותי הובלות ניתנים להזמנה באמצעות חברה חיצונית, ארצית או מקומית שמספקת שירותים לתושבים. ישנם כל כך הרבה חברות שמספקות שירותי הובלות באשקלון, חשוב לבחור אותם

התקשרו עכשיו